Pain
Mange mennesker har en pain omkring for lidt batteri tid på deres mobiltelefon, men selve
painen er vel at når deres mobil løber tør for strøm, kan de ikke komme i
kontakt med andre mennesker der er ude for tale radius. Når man ikke har mere
strøm på sin mobil mangler man et vigtigt redskab i den moderne globale verden,
det kan være at man skal bruge sin mobil for at kunne udføre sit job, rigtig
mange mennesker er afhængige af deres telefon for at kunne udføre deres
arbejde. I dette tilfælde er det ”need to
have” fordi at personen ikke kan
udføre sit job uden strøm på mobilen, hvorimod for private mennesker er det kun
”nice to have”, da de godt kan leve
uden lang batteri tid, men det gør hverdagen nemmere og bedre i og med at man
ikke skal tænke på at oplade sin mobil
hele tiden og huske at have sin oplader med sig rundt. Derudover kommer man
ikke i dumme situationer hvor man ikke kan få hjælp fordi mobilen er løbet tør
for strøm, som f.eks. at man kl. 3 om natten ikke ved hvor man er og har brug
for hjælp.
Value
proposition
Value proposition handler om hvordan produktet skaber
værdi for forbrugeren.
Jeg tager udgangspunkt i HTC, da de ikke helt kan matche
deres konkurrent Apple, men de med denne pain
har mulighed for at kunne hente ind på Apple, altså hvis de laver en mobil med
væsentlige længere batteri tid. Hvis HTC opfandt en telefon med længere batteri
tid, ville hjælpe utroligt mange mennesker og skabe stor værdi for mange
mennesker da det vil gøre deres hverdag nemmere. Køberen af telefonen ville få
mere værdi i sit produkt og have mulighed for at udføre flere ting via sin
mobil end før, derudover ville det være med stor sandsynlighed hjælpe HTC til
at få flere forbrugere. Hvis køberen skal bruge sin telefon for at kunne udføre
sit job, vil en telefon med lang batteri tid have utrolig stor værdi , da det
gør personens job nemmere og mere overskueligt så personen kan have mere fokus
på jobbet, end at oplade sin telefon.
Jury
Juryen er den eller de personer der bedømmer hvorvidt
produktet lever op til forventningerne og/eller opfylder painen. En jury er selvfølgelig forbrugeren selv, da det er
ham/hende der skal benyttes sig af produktet, men også de mennesker som
forbrugeren har kontakt med via. Telefonen, da de også kan bedømme om de føler
det er nemmere at få fat på forbrugeren.
Forbrugeren kan altså vurdere om han/hun føler at det er
”nice to have” eller i nogle tilfælde
”need to have”. Derudover kan HTC
bedømme om de sælger flere af deres telefoner med længere batteri tid end de
normale, hvis de gør dette har de muligvis løst painen.
Se efter 35 sek.
Joakim 3.J
Ingen kommentarer:
Send en kommentar