tirsdag den 20. november 2012

Pepsi B2C

Pain
En forbruger har brug for smagen af Pepsi til frokosten. Forbrugeren har fået et ønske om at erhverve produktet. Her er der derfor tale om en negativ smerte, da forbrugeren har et irriterende problem for at få noget opfyldt. Den typiske forbruger af Pepsi har et nice to have, da det ikke er en nødvendighedsvare.
Forbrugeren har ikke et decideret behov for produktet, mere et ønske, da der er mange udbydere af produktet, det er dyrere end substituerende og det ikke er en nødvendighedsvare.
Value Proposition
Meningen med Value Proposition er at fastlægge hvor værdien i produktet ligger, i kundens synspunkt.
At Pepsi-flasken/dåsen er af et solidt materiale - hård plasts eller aluminium, kan skabe værdi for kunden, så produktet virker til at være af højere kvalitet end det bløde plast. Et andet er designet for flasken/dåsen som har betydning for kunden, da de genkender logoet, farverne osv. Smagen har selvfølgelig også en høj værdi for kunden.
Jury
Udfra kundens behov, nice to have og værdi har det vist sig at stemme overens med Pepsi retter sig mod på B2C. Dvs. Pepsi har opfyldt kundens irriterende problem, og fastsat værdien for kunden.

Kildeliste:
http://www.pepsi.com/

1 kommentar:

  1. Pepsi smager godt, ingen tvivl om det. Men omfanget i din opgave er ikke helt tiltrækkeligt. Desværre.... Noget af en ommer.

    SvarSlet